Ens podeu seguir en...

Síguenos en Twitter Siguenos en Facebook Siguenos en Google+ Siguenos en Pinterest Siguenos en Blogger Siguenos en Google+

diumenge, 30 de setembre de 2012

Curtmetratge: "Academia de especialistas"


La Fundación Orange  presenta “Academia de especialistas”, que és un curtmetratge d’animació realitzat pel dibuixant Miguel Gallardo, que mostra de manera divertida les habilitats especials que tenen moltes persones amb autisme i que no sempre es comprenen quan es veuen de de fóra.


Si voleu més informació sobre el curtmetratge, cliqueu sobre la imatge:




I ací teniu el vídeo subtitulat:



L’anterior curtmetratge de Gallardo i la Fundación Orange, El viaje de María, ha estat guardonat en cinc festivals de cine, obtenint premis en diferents categories. Si cliqueu sobre el títol, el podreu vore de nou. 

dijous, 27 de setembre de 2012

Quaderns Llevant


En la pàgina web xtec, hem trobat el següent recurs:
Els autors són Montes Rodes i Antoni Caralt del CEE Llevant de Badalona.
En paraules dels seus autors: 
"Els materials elaborats són una proposta de treball per reforçar l'aprenentatge de la lectura en els seus inicis, pensada per alumnes amb Necessitats Educatives Especials (NEE). Consisteixen en 11 Quaderns per imprimir i 6 paquets d'activitats informàtiques JClic que segueixen la mateixa seqüenciació, i estan pensats per complementar-se. Els Quaderns Llevant i els JClic Llevant, són força uniformes i repetitius en les tasques, amb la finalitat que l'alumnat a mesura que coneix la dinàmica dels exercicis, pugui treballar de forma més autònoma i segura".

Els Quaderns estan seqüenciats de manera progressiva i les lletres s'introdueixen en l'ordre següent: i, o, a, e, u, repàs de vocals i diftongs, m, p, l, s i t. Els Quaderns són 11 documents en format pdf preparats per imprimir i estan dissenyats en lletra de pal (Lletra Llevant). Si cliqueu sobre les imatges, podreu accedir a cada quadern.













Les activitats JClic Llevant consisteixen en sis paquets d'activitats informàtiques complementàries als Quaderns Llevant. Cliqueu sobre la imatge per accedir al joc.

dimarts, 25 de setembre de 2012

Altes capacitats

Hui volem presentar-vos un llibre anomenat: Orientaciones para la Evaluación Psicopedagògica del Alumnado con Altas Capacidades. Està editat per la Conselleria de Cultura i Educació de la Generalitat Valenciana. Els seus autors són: Emma Arocas Sanchis,Pilar Martínez Coves, MªDolores Martínez Francés i Agustín Regadera López.
Si  cliqueu sobre la imatge, podreu llegir el llibre en format pdf.

diumenge, 23 de setembre de 2012

Conte per explicar el TDAH 2


Des de la pàgina web trastornohiperactividad.com,


hem trobat este conte: Pincho se va de vacaciones. Si voleu conèixer a Pincho, cliqueu sobre la imatge i podreu gaudir del conte.



Es tracta d’un conte creat per l’equip creatiu i científic de TCC “Trébol Comunicación y Creación S.A”., baix la supervisió de la Dra. Mar Jiménez, Psiquiatra Infanto-Juvenil del Centre de Salut Mental de Getafe (Madrid)

I si voleu el conte en pdf, cliqueu sobre esta imatge:


dimecres, 19 de setembre de 2012

Treballem l'ortografia


Des de la pàgina web Edu365.cat, hem trobat el següent recurs anomenat: "Aventura’t amb l’ortografia"Hi trobem tres nivells de dificultat. Clicant sobre la imatge, podreu accedir al joc.


També podeu accedir, des de la mateixa pàgina web, a un apartat anomenat “Ortografíate” on hi trobarem diversos jocs per a treballar l’ortografia en llengua castellana. Si cliqueu sobre la imatge podreu començar a repassar.


En la següent imatge, podeu veure els diversos jocs d’ortografia que hi podreu trobar.


dimarts, 18 de setembre de 2012

Recursos per a Educació Infantil: Educa Nave

Navegant per la xarxa, hem trobat una pàgina web amb recursos per a Educació Infantil. És el fruit del treball d’un equip multidisciplinar de mestres, informàtics i dissenyadors webs que estan baix la direcció de Cruz Fernández. La pàgina està baix una llicència Commons i s’anomena Educa Nave. Si cliqueu sobre la imatge podràs accedir al seu contingut.


La zona d’alumnes està divida en tres blocs: Autonomia personal, Coneixement de l’entorn i comunicació i representació. Si cliqueu sobre la imatge podràs accedir al seu contingut.



La zona per a mestres presenta recursos des de tres webs:


  • agrega: clica sobre la imatge per accedir-hi.


  • Territorio Cuadernia 2.0:  clica sobre la imatge per accedir-hi.
  •  i Educastur:  clica sobre la imatge per accedir-hi.

diumenge, 16 de setembre de 2012

Horaris visuals per al començament de curs

Ací teniu unes quantes plantilles d’horaris per al començament de curs. 


Esta vegada es tracta d’uns horaris visuals molt divertits. Els dibuixos ajuden als alumnes més xicotets a organitzar-se. Els xiquets de la nostra escola ja els estan utilitzant...



divendres, 14 de setembre de 2012

Jocs de lectoescriptura


Des de la pàgina web GenMagic.org, hem trobat un joc per a iniciar als més xicotets en la lectoescriptura : ens ensenya a seguir el traç de les lletres. Cliqueu sobre la imatge per poder començar a jugar.



Des de la pàgina intef (Instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado),


hem trobat un altre joc per a continuar treballant la lectoescriptura de manera divertida. Una vegada ompliu les vostres dades en la targeta, heu de clicar damunt les tisores i podreu començar els diversos jocs. Les seues autores són Irene Antuña Suárez i Diego Fernández Ochoa i editat per ITE, webmaster@ite.educacion.es, Ministerio de Educación.


dimecres, 12 de setembre de 2012

Horaris per al començament de curs

Ací us deixem unes plantilles (tant en valencià com en castellà) per a fer-se l’horari de principi de curs. 



Com en altres ocasions, els dibuixos utilitzats són de Toni Marí Marí « Tirurit » (Eivissa). Esperem que us agraden.

dimarts, 11 de setembre de 2012

Les Taules de Multiplicar 2


Segur que us van agradar els jocs per aprendre i practicar les taules de multiplicar que hi ha a la pàgina



Hui, volem que practiqueu amb uns quants més...ací els teniu...cliqueu sobre cada imatge per començar a jugar...












dilluns, 10 de setembre de 2012

Normes de Convivència a l'aula

Hui exposarem una altra manera treballar les normes de l’aula els primers dies de classe. L’objectiu d’esta activitat és preparar les normes de convivència entre tots. Sols necessitarem una cartolina, paper, colors i la plantilla de les normes de convivència que proposem a la fi d’esta entrada.
Dibuix fet per Toni Marí Marí "Tirurit" (Eivissa)

És convenient establir límits durant la primera setmana del curs i, molt important, mantenir-les. Però encara que elaborem les normes que conformen les rutines necessàries, més freqüents i significatives de l'aula, es deixarà sempre un procés obert al llarg del curs per revisar aquestes normes i anar introduint-ne d'altres que es considerin necessàries per alguna raó. Per dur a terme este objectiu, necessitarem disposar de normes efectives amb les consignes següents:
  • Establir amb el grup classe quines conductes són acceptables i quines no durant les primeres setmanes.
  • Les normes han de ser clares, realistes, acceptables i funcionals.
  • Es faran entre tots (tutor/a i alumnes). Farem un màxim de cinc normes però ben consensuades per tots. Així, seran poques però necessàries.
  • Molt important: escriure-les en POSITIU. Ex: En compte de “No parlar”, podem escriure: “Hem de parlar fluix”.
  • Seran coses reals i raonables per a cada classe en concret: problemes i preocupacions que hi hagi a l’aula.   Ex: Si a una classe es respecta el torn de paraula, aquesta norma no la inclourem al nostre pla.
  • Les normes han de ser poques, clares, conegudes per tots i fàcils de complir.
  • Consensuar entre tota la classe els privilegis que es tindran si es compleixen les normes i les conseqüències de no cumplir-les.

 El mural pot quedar de la següent manera:


I ací teniu la plantilla per si ho voleu provar a les vostres aules.



Esta activitat està extreta del llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

dissabte, 8 de setembre de 2012

Lletres animades


Des de la pàgina web RECURSOSEP.wordpress.com,



hem trobat unes targetes molt divertides que tenen les lletres de l’abecedari "animades".
Cliqueu sobre la imatge i les podreu obtindre en un document zip que es podeu descarregar al vostre ordinador.


dijous, 6 de setembre de 2012

Treballem les normes en classe

Ací us deixem unes plantilles per a treballar les normes de l’aula els primers dies de classe. Són uns divertits dibuixos fets per Toni Marí Marí « Tirurit » que els vostres alumnes podran pintar. Els xiquets i xiquetes han de participar en la seua elaboració i conèixer l'existència d'unes normes en la seua aula que s'hauran de complir per a que hi haja una bona convivència i un bon clima.


  •  Normes per a pintar i treballar el primer dia de classe (en castellà).  

  •  Normes per a pintar i treballar el primer dia de classe (en valencià).  

Esta activitat està adaptada d’una trobada al llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

Treballar els hàbits 9: Abans d'anar a dormir

El nové hàbit i últim de la sèrie que us hem presentat i que anem a explicar-vos per a treballar a casa és un que fem cada dia: Abans d’anar a dormir. L’objectiu és que els nostres fills i filles, des de ben xicotets, tinguen un bon hàbit d’higiene i autonomia personal i aprenguen unes rutines que fer abans d’anar a dormir.
Mitjançant una plantilla de dibuixos com els de l'exemple, els nostres fills ens explicaran les passes que s’han de seguir abans d’anar a dormir. És convenient que els deixem explicar-ho a ells, per assegurar-se que ho han entés.






Una vegada explicat, es posaran en pràctica els coneixements adquirits. Al acabar el dia, els nostres fills i filles tindran un full de registre en el que, amb l’ajuda i la supervisió dels pares i mares, anotaran si han aconseguit fer correctament l’hàbit que estan treballant, en aquest cas, què fer abans d’anar a dormir. Podran pintar una medalla cada vegada que segueixen totes les passes dels dibuixos de dalt. Ho han de fer sense ajuda.



Les activitats estan basades en una idea dels quaderns “Acción tutorial en Educación Infantil paso a paso” de Mª José Marrodán Gironés. Ed. Icce i adaptades en el llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.

dimarts, 4 de setembre de 2012

Generadors online


Des de la pàgina web “Cuaderno Intercultural”,


Rosana Larraz, ens facilita un bon recull de generadors online, en els que trobarem més de 150 eines gratuïtes que permeten crear materials didàctics: sumes, restes, copiats, sopes de lletres, fitxes de vocabulari, etc.
Cliqueu sobre la imatge de l’índex per anar a l’enllaç.



dilluns, 3 de setembre de 2012

El conte del "NOSENOPUC"

Per començar el curs escolar amb ànim i força, des del bloc de La Caseta de l'Elias Tormo, ens enorgullim de presentar un treball propi:

EL CONTE DEL NOSENOPUC és el resultat d'un treball fet a l'aula d'Audició i Llenguatge durant el tercer trimestre del curs 2011/2012. Basat en el conte "Ernesto no puede" d'Ángel Ortiz, la idea i el guió d'este vídeo és d'una de nosaltres, la mestra d'Audició i Llenguatge Mariló Sanz, i el muntatge audiovisual d'una de les PT, Silvia del Carmen. De nou ens hem ajuntat les dos per a presentar-vos un conte, igual que ho férem amb "La truita corredora".


L'objectiu del conte del NOSENOPUC va ser treballar aspectes específics com la respiració, el ritme, la lectura o l'entonació, alhora que els valors de l'esforç i l'autoestima que tant els fa falta en general a la majoria de l'alumnat. Els xiquets i xiquetes, de totes les edats, són els protagonistes i han aportat la veu, i els dibuixos que acompanyen el relat estan fets per xiquets i xiquetes de 2n, 3r i 4t de Primària del col·legi. El resultat és este tendre i dolç conte que segur us agradarà.