Bloc eduacatiu amb recursos per aprendre jugant!!

Ens podeu seguir en...

Síguenos en Twitter Siguenos en Facebook Siguenos en Google+ Siguenos en Pinterest Siguenos en Blogger Siguenos en Google+

diumenge, 17 de febrer del 2013

El joc dels personatges

OBJECTIUS
  • Reconèixer les característiques físiques d’un personatge. Es pot treballar en afirmatiu o negatiu.
  • Sota suport fotogràfic de persones, construir frases descriptives de característiques físiques, vestuari i complements.
  • Diferenciar entre els verbs TENIR i POSAR:
    • TENIR ( que no es pot posar ni llevar al moment com cabells, ulls, nas...)
    • PORTAR (que si es pot llevar i posar, canviar, amb facilitat com camisa, gorro...)

MATERIAL
  • Un tauler on hi ha marcats en diferents colors els espais per a cada carta o característica:
    • Un rectangle gran per a la fotografia,
    • A la part superior un quadrat menut per a posar què és (home, dona, jove, xiquet, xiqueta, vell, vella...)
    • A l’esquerra un quadrat per a la característica que respon a la pregunta QUÈ TÉ? Si se’n volen posar més es col·loquen davall.
    • A la dreta un quadrat per a la característica que respon a  la pregunta QUÈ PORTA? Si se’n volen posar més es col·loquen davall.
  • Baralla de cartes amb fotografies de persones: Poden ser fotografies de:
    • Desconeguts ( es pot fer servir  material d’altres jocs)
    • Fotos personals o familiars dels alumnes que poden aportar de casa
    • Fotos personals que es poden fer en classe, treballant alhora el nom de les peces de roba personals, i característiques físiques mentre es fa la fotografia.
    • Personatges famosos trets de revistes.
  • Targetes amb noms de característiques o complements dels  personatges fotografiats. Material que s’amplia segons les fotografies aportades i que van ampliant la varietal de frases que s’hi poden fer al joc.
SUGGERIMENTS DE TREBAL
  • El mestre tria una fotografia i l’alumne ha de completar el  tauler amb característiques físiques i complements, la quantitat de característiques és segons el nivell de dificultat que es vulga aplicar. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació verbal entre tenir i portar.
  • El mestre posa característiques i l’alumne busca el personatge, la quantitat de característiques segons el nivell de dificultat. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació de tenir i portar.
  • L’alumne tria foto de personatge i ajusta les característiques. Fer la frase correcta atenent a la diferenciació de tenir i portar.
  • Les frases desbaratades: Les tres variants anteriors es poden fer amb elements erronis però que s’especifica al moment de construir a frase.
  • Si hi ha més alumnes s’hi poden fer dos equips i acumular punts segons encerts.

*(Adaptació de  Mariló Sanz per a alumnes de logopèdia basada en el material específic d’Audició i Llenguatge “Jocs de lèxic i expressió” de l’editorial ALBER). 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada